Yhtäläinen oikeus seksuaaliseen hyvinvointiin
Kun kasvuympäristökseni sattui 2010-luvun Suomi, olin onnekkaampi kuin moni muu nuori maailmassa. Nepalissa murrosikäisten tyttöjen toisiksi yleisin kuolinsyy on raskauden ja synnytyksen aiheuttamat komplikaatiot, yleisempää on vain itsemurha. Maailmanpankin mukaan Saharan eteläpuolisessa Afrikassa lapsiluku naista kohden on edelleen korkeampi kuin … Lue loppuun →
Seksuaalioikeudet malawilaisen nuoren näkökulmasta
Väestöliitolla on ilo saada vieraaksi malawilainen nuorisoaktiivi Prisca Chakholoma. Priscaa on mahdollista kuulla Maailman ehkäisypäivän seminaarissa 26.9. Pikkuparlamentin auditoriossa Helsingissä. Tutustutaan ensin Priscaan ja Malawin tilanteeseen paremmin. Prisca on 23-vuotias nuorisoaktiivi, joka työskentelee valmiuksien kehittämisen ja koulutuksen koordinaattorina CYECE:llä Malawissa. … Lue loppuun →
Hyvin vietettyä aikaa
Suomi tarvitsee tietoa perheiden ruutuajasta ja sen mukanaan tuomista muutoksista arkeen ja ihmissuhteisiin. Yöpöydällä odottaa kiinnostava uutuusromaani, mutta sen avaaminen tuntuu ylivoimaiselta rättiväsyneenä. Päädyn selailemaan somea. Sormella huiskauttelen näytölle puolituttujen kuulumisia tukuttain ennen kuin nukahdan. Lapsi kinuaa Padia ja uusinta … Lue loppuun →
Blogiin