Mikä on huono parisuhde?
Netti ja lehdet ovat täynnä vinkkejä siitä, miten määrittää huono parisuhde. Tärkeintä on kuitenkin oma kokemus suhteesta. Oman elämän ja parisuhteen äärelle on viisasta pysähtyä, kuulla ja kuunnella itseä ja toista. Tätä ei voi ulkoistaa kenenkään toisen tehtäväksi. Työssäni kohtaan … Lue loppuun →
Tehokkain ehkäisy ei ole kaikkien saatavilla
Pysäyttäkää painokoneet: Kaikki ehkäisyvälineet eivät ole yhtä tehokkaita keskenään. On tehokkaita ja paljon tehokkaampia. Ehkäisymenetelmien tehoa voidaan tutkia siten, että mitataan kuinka monta sadasta ehkäisynkäyttäjästä tulee vuoden aikana raskaaksi. Siis otetaan sata raskauden ehkäisyn tarvitsijaa, aloitetaan ehkäisy vuoden alussa ja … Lue loppuun →
Arvostava vuoropuhelu on tärkeää seksuaalikasvatuksessa
Median uutisoimat seksuaalirikokset ovat herättäneet aiheellisen huolen siitä, miten erilaisista yhteiskunnista Suomeen muuttaneet tuntevat suomalaisen lainsäädännön ja tasa-arvon periaatteet. Olemme Väestöliitossa tehneet viime vuosina paljon työtä monikulttuurisuuden ja seksuaalikysymysten parissa. Olemme tuottaneet seksuaalikasvatuksen materiaaleja kotoutumiskoulutuksiin, selkokielisen verkkokurssin seksuaalioikeuksista ja tasa-arvosta … Lue loppuun →
Blogiin

Perheystävällinen työpaikka
-tunnuksen myöntää Väestöliitto ry.