Kesäkumikampanja toimii Jodelissa tänä kesänä

23.6.2020

Kesäkumikampanjan asiantuntijat vastaavat tänä kesänä Jodelissa kysymyksiin seksistä.  Kysy seksistä ja seksuaalisuudesta -tilaisuuksia järjestetään yhteensä kahdeksalla paikkakunnalla ympäri Suomea.

Kondomin käytön ja turvallisemman seksin puolesta puhuva Kesäkumikampanja on ollut tuttu näky kesän festareilla jo 25 vuoden ajan. Koska koronan vuoksi kesätapahtumat peruttiin, halusi Kesäkumikampanja tehdä jotain uutta ja mennä sinne, missä nuoretkin ovat eli Jodeliin.

Kesäkumikampanjan Jodel-kiertue alkaa heti juhannuksen jälkeen. Ensimmäisellä kerralla jodlaajien kysymyksiin vastataan Oulun kanavalla tiistaina 23.6. ja seuraavan kerran Joensuun kanavalla torstaina 25.6. Tämän jälkeen Kesäkumi-kiertue suuntaa seuraaville paikkakunnille: Kuopio 7.7., Jyväskylä 9.7., Lahti 21.7., Espoo 23.7., Tampere 4.8. ja Turku 7.8. Väestöliitto on mukana kesäkuun ja elokuun turneella.

Jodelin keskustelutilaisuuksissa on joka kerta keskustelemassa kaksi seksuaaliterveyden asiantuntijaa Väestöliitolta, Syöpäjärjestöiltä ja/tai Suomen Punaiselta Ristiltä. Heiltä on mahdollista kysyä kaikkea seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvää. Kysymyksiin vastataan klo 14–16 välisenä aikana.

Jodel on älypuhelimelle ladattava sovellus ja käyttäjilleen nimetön keskustelufoorumi. Jodelissa puhutaan kaikesta maan ja taivaan välillä. Jodelia käytetään muun muassa siihen, että kysytään toisilta kysymyksiä ja saadaan vinkkejä, jaetaan uutisia ja keskustellaan niistä sekä tavataan ihmisiä. Jodeliin julkaistaan lyhyitä tekstipätkiä ja kuvia, joita muut käyttäjät voivat kommentoida ja äänestää.

Paljon hyvää tietoa ja ilmaisia palveluja nuorille seksuaaliterveydestä ja seksuaalisuudesta löydät myös osoitteesta hyvakysymys.fi/nuortenvaestoliitto

Kesäkumikampanja toimii Jodelissa tänä kesänä