Katso uusia videoita: Tasa-arvo ja isät työpaikoilla

7.10.2020 klo 13:00

Mitä mahdollisuuksia työelämässä on edistää isien pitkiä perhevapaita, perheystävällisyyttä ja naisten urakehitystä? Miten eri aloilla voidaan tukea vanhemmuutta ja tasa-arvoa?

Uusilla videoilla eri työpaikkojen edustajat kertovat työn ja perhe-elämän yhteensovittamisesta. Mukana on työntekijöitä ja johtajia Kelasta, energiayhtiö Lahti Energialta ja konsulttiyritys Deloittelta.

Videot on tuotettu osana Väestöliiton Tasa-arvo ja isät -hanketta, jonka päärahoittajana on Työsuojelurahasto. Toteutusta on tehty hankkeen pääyhteistyökumppani Repo Workin kanssa, kuvaajana Juho Länsiharju.

Videot ja klipit on tekstitetty suomeksi – Kelan materiaalit myös ruotsiksi ja Deloitten englanniksi. Videoita on yhteensä 5 ja klippejä 13 kappaletta.

Seuraa Tasa-arvo ja isät työpaikoilla -kampanjaamme Väestöliiton sosiaalisen median kanavilla loka-marraskuussa. Kanaville tulee aluksi videotarinoita, ja isänpäiväviikolla myös monipuolisia podcast-ryhmäkeskusteluja. Podcastien aiheita ovat tasa-arvon ja isäystävällisyyden johtaminen, vanhempien arki työpaikoilla ja monimuotoiset perheet työelämässä.

Lisätietoja:
Anna Kokko, hankepäällikkö, Väestöliitto