#paneparemmaksi -keksintökilpailu on päättynyt

7.6.2017

#paneparemmaksi -keksintökilpailuun saapui määräaikaan mennessä 45 ehdotusta, jotka kaikki hyväksyttiin kilpailuun. Ehdotuksista suurin osa oli miesten keksintöjä, kampanjan kohdentamisen mukaisesti, mutta mukana oli myös seitsemän innokasta naista ideoineen.

Kilpailun arvovaltainen All-Male-Panel kokoontui 5.6.2017 valitsemaan voittajat 1.-3. sijoille. #paneparemmaksi -ideakilpailussa Väestöliitto ja Magisso halusivat hyödyntää jokapäiväisten haasteiden kanssa painivien miesten potentiaalia ja etsiä yhdessä uusia kaikkien arkea parantavia hauskoja keksintöjä.

#paneparemmaksi -palkintoraadin valintakriteereinä olivat olemassa olevan ongelman ratkaisu, yksinkertainen toiminnallisuus sekä kaupallisen lopputuotteen toteutettavuus.

Voittajakolmikon ideat olivatkin simppeleitä ja ratkaistut ongelmat hyvin tunnistettavia. Uskomme, että tuotekehityksellä kaikista valituista kolmesta ehdotuksesta on mahdollista saada aikaiseksi mielenkiintoinen tuotantoon valmis uusi kotimainen innovaatio.

Valittuja ehdotuksia eikä muitakaan kilpailuehdotuksia kerrota julkisuuteen, koska ne ovat vielä luottamuksellisia.

Yleisesti voidaan kuitenkin todeta, että oli mukavaa huomata miesten innovoineen useita siivoukseen ja kodinhoitoon liittyviä keksintöjä. Näitä tuli yhteensä 17 kappaletta! Ruuanlaittoon liittyviä ehdotuksia tuli neljä kappaletta ja kaupassakäyntiin liittyviä myös neljä kappaletta. Lisäksi tuli kekseliäitä ideoita perheen yhteisen ajan lisäämiseksi ja arjen helpottamiseksi, työn ja perheen yhteensovittamisen parantamiseksi, sekä remontointiin, turvallisuuteen ja ympäristöystävällisyyteen liittyviä keksintöjä.

Kiitämme kaikkia osallistujia huikeista ideoista. Voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Kaikki kilpailuehdotukset sekä somessa #paneparemmaksi -hashtagilla julkaisseet osallistuvat myös arvontaan, jossa on tuotepalkintoja. Myös arvonnan voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

#paneparemmaksi -sivun kautta voi edelleen jakaa arkea parantavia ideoita, mikäli haluaa jakaa omat kokemuksensa muidenkin iloksi ja avuksi. Julkaisemme niitä luvan kanssa sivuillamme ja sosiaalisessa mediassa. Laitetaan hyvä kiertämään!

#paneparemmaksi -keksintökilpailu on päättynyt