Osmo Kontula kansainvälisen seksuaaliterveysjärjestön hallitukseen

21.6.2017

Seksuaaliterveyden maailmankonferenssi järjestettiin Prahassa 28.–31.5.2017. Konferenssin yhteydessä pidettiin järjestön (World Association for Sexual Health, WAS) yleiskokous, jossa WAS:n jäsenjärjestöt äänestivät järjestölle uudet johtohenkilöt. Väestöliiton tutkimusprofessori Osmo Kontula tuli valituksi seuraavaksi neljäksi vuodeksi (2017-2021) WAS:n hallitukseen (Advisory Committee).

Hallituksen kokouksessa Kontula valittiin neljäksi vuodeksi puheenjohtajaksi WAS:n seksuaalikasvatuskomiteaan. Hän toimi näissä molemmissa tehtävissä jo vuodet 2013–2017. Lisäksi Kontula koordinoi Prahassa perustettua WAS:n uutta seksuaalikasvattajien verkostoa, johon kuuluu useita kymmeniä seksuaalikasvattajia ympäri maailman.

WAS on vanhimpia globaalisti toimivia seksuaaliterveysjärjestöjä. Se on perustettu vuonna 1978 edistämään seksuaaliterveyttä ja -oikeuksia kaikkialla maailmassa. Järjestön puheenjohtajaksi valittiin portugalilainen Pedro Nobre.

Osmo Kontula kansainvälisen seksuaaliterveysjärjestön hallitukseen