Uusi globaalikasvatushanke antaa äänen nuorille

4.9.2018

Väestöliitossa on alkanut uusi globaalikasvatusprojekti, jossa äänessä ovat nuoret ympäri maailmaa. Projektin aikana tuotetaan podcast-sarja ja video seksuaalioikeuksista. Podcasteissa nuoret kertovat omalla äänellään tarinoita ihmissuhteista, elämästä ja seksistä. Videossa nuoret saavat mahdollisuuden kertoa päättäjille, miten kestävän kehityksen tavoitteita ja seksuaalioikeuksia tulee poliittisessa päätöksenteossa edistää.

Projektin tarkoituksena on lisätä nuorten tietoa ja ymmärrystä seksuaalioikeuksista ja niiden tämänhetkisestä tilasta globaalisti. Tavoitteena on, että lisääntyneen tiedon kautta vahvistetaan kansalaisyhteiskuntaa, jolla on valmiuksia puolustaa ja edistää YK:n kestävän kehityksen tavoitteita seksuaalioikeuksien kautta. Lisäksi projektin tavoitteena on välittää päättäjille nuorten suosituksia siitä, miten YK:n kestävän kehityksen tavoitteita ja seksuaalioikeuksia pitäisi edistää poliittisessa päätöksenteossa.

Podcast-sarja ja video julkaistaan vuoden 2019 alussa.

Frame, Voice, Report! -hanketta rahoittaa Euroopan unioni ja rahoitusta koordinoi Kepa.

Sanna Kotiranta
sanna.kotiranta@vaestoliitto.fi