Tulevia koulutuksia

22.9.2020

Haastavat aiheet puheeksi - esimerkkinä seksuaalioikeudet kotouttavassa työssä.

Väestöliitto ry. järjestää Työ- ja elinkeinoministeriön tuella maksuttomia, alueellisia koulutuksia kaikille aiheesta kiinnostuneille marras- ja joulukuussa 2020. Koulutukset ovat avoimia kaikille kotoutuvia asiakkaita työssään kohtaaville.

HAASTAVAT AIHEET PUHEEKSI

– esimerkkinä seksuaalioikeudet kotouttavassa työssä

Toimitko maahan muuttaneiden parissa? Kaipaatko työkaluja haastavien, seksuaalioikeuksiin liittyvien teemojen puheeksi ottamisen tueksi? Mietitkö mistä löytyy omankielistä materiaalia kotoutuville asiakkaillesi?

Suomalaisen yhteiskunnan arvopohja, lainsäädäntö ja käytännöt erityisesti seksuaalioikeuksiin liittyvissä aiheissa koetaan usein haastavina niin kotoutujan, kuin kotoutumispalveluja tarjoavankin taholla. Erityisen haastavien teemojen kuten FGM ja kunniaväkivalta, käsittely saattaa jäädä muiden keskusteluaiheiden varjoon. Mutta miten toimia, millaisia sanoja käyttää, kun vaikeasta aiheesta on puhuttava asiakkaan kanssa?

Hyvän hallintotavan edellyttämä palveluohjaus ja informaation tarjoaminen koskee kaikkia toimijoita.

Koulutus sisältää lyhyen teoriaosuuden sekä Seksuaalioikeudet kotouttavassa työssä – hankkeessa kootun materiaalin esittelyn.

Ilmoittaudu linkin kautta valitsemaasi koulutukseen viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutusta. Koulutuspaikkakunnat ja ajat löytyvät webropol-linkistä sivun alalaidassa. Mikäli valitsemasi koulutus on täynnä, saat tiedon asiasta sähköpostiisi.

Etäkoulutustilaisuudet sopivat myös toiminnassa mukana oleville vapaaehtoisille.

Lisätietoja: anita.novitsky@vaestoliitto.fi