Kansainvälinen innovaatiopalkinto Väestöliittoon

12.11.2019

Väestöliiton pitkäaikainen kehittävä psykologi ja Väestöliiton Terapiapalveluiden yksilö - ja pariterapeutti Keijo Markova sai tunnustuksen elämäntyöstään Tunnekeskeisen pariterapian kehittäjänä ja tunnetuksi tekijänä.

Psykologian professori Susan Johnsonin kehittämä Tunnekeskeinen pariterapia on maailman tutkituin, menestyksekäs pariterapiamuoto. Psykologi Keijo Markovan Väestöliitolle ideoima, maksuton Tunnekeskeinen nettiparisuhdekurssi oli ensimmäinen maailmassa ja sen menestys on jatkunut jo vuosia. Syksyllä 2019 on ilmestynyt myös ruotsiksi tekstitetty versio nettikurssista. Professori Johnsonin Yhdysvalloissa ja Kanadassa toimivan ICEEFT-keskuksen myöntämä palkinto 2019 kiittää psykologi Keijo Markovaa innovatiivisten ideoiden kehittämisestä ja menetelmän tunnettuuden laajentamisesta kansainvälisesti. Väestöliitossa toimivat mm. Tunnekeskeisen pariterapian syventävät koulutukset tämän kehittämistyön pohjalta.  Onnittelemme voittajaa!