Jokainen parisuhteessa elävä tarvitsee tietoa parisuhteen vaiheista ja siitä, miten parisuhde muuttuu vuosien kuluessa. Lasten tultua perheeseen parin yhteinen aika vähenee. Silti parisuhdetta olisi muistettava hoitaa. Parisuhteesta ja sen onnellisuudesta on paljon tutkimustietoa, jota kuka tahansa voi soveltaa omassa elämässään.

Tietoa parisuhteesta -sivut tarjoavat reitin parempiin parisuhdetaitoihin:

Tutustu Parisuhteen kehrään

Parisuhteen kehrä on Väestöliiton psykologien kehittämä malli, joka tekee näkyväksi parisuhteeseen vaikuttavat asiat. Malliin on koottu kansainvälisen parisuhdetutkimuksen pohjalta keskeisimmät asiat, jotka rakentavat toimivaa parisuhdetta.

Parisuhteen kehrä kuvastaa liikkeessä olevaa, kehittyvää ja toimivaa parisuhdetta. Liikkeessä ollessaan kehrän keskiötä ja siivekkeitä on vaikea erottaa. Kun kehrän liike pysäytetään, voidaan tarkastella vuorovaikutuksen toimivuuden ja yhteyden säilyttämiseen liittyviä asioita. Pääset tutustumaan tarkemmin parisuhteen eri osa-alueisiin klikkaamalla niitä hiirellä. Tutustu Parisuhteen kehrään tästä.

Tutustu Monikulttuuriseen kehrään

Tietoa monikulttuurisista parisuhteista ja Monikulttuurisesta kehrästä löydät täältä.