Palvelun ongelmatilanteet ja jonotus

Puhelinpalvelu on ajoittain ruuhkainen ja olemme pahoillamme, jos joudut jonottamaan pitkään (etenkin kun odotusmusiikki on mitä on). Päivystäjämme vastaavat kaikille jonotusjärjestyksessä. Mikäli jonossa oleminen turhauttaa, voit vaihtoehtoisesti siirtyä chat-palveluumme, jossa on harvemmin jonoa, tai soittaa myöhemmin uudelleen. Jonojen pituus vaihtelee päivästä ja kellonajasta riippuen.

Poikien Puhelin on pääsääntöisesti auki arkipäivisin. Poikkeuksista ja esimerkiksi joulun ja kesän aukioloajoista ilmoitamme palvelumme kotisivuilla, somessa ja puhelinnauhoitteissa.

Jos sinulla on hätätilanne, soita yleiseen hätänumeroon 112.

Luottamuksellisuus ja tietojen kerääminen

Poikien Puhelimen päivystäjät tekevät kirjauksia puheluiden ja chat-keskusteluiden määristä sekä sisältöjen aihealueista. Näin kerätään tietoa raportoinnin ja palvelun kehittämisen tarpeisiin. Emme kuitenkaan kerää palvelun käyttäjistä mitään henkilötietoja.

Puhelinpalveluun soittaessasi päivystäjä ei näe puhelinnumeroasi, eikä käytyä keskustelua tallenneta. Chatissa IP osoitteesi näkyy kanssasi keskustelevalle päivystäjälle, mutta emme näe sen perusteella henkilö- tai yhteystietojasi. IP soitteita ei kerätä talteen, vaan myös ne poistetaan palvelimelta säännöllisesti, samoin kuin chatissa kirjoitetut viestit.

Poikien Puhelimen työntekijät tekevät kirjauksia puheluista ja chatkeskusteluista. Näin kerätään tietoa raportoinnin, tiedottamisen ja kehittämisen tarpeisiin. Poikien Puhelin kuuluu Puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukuntaan (PuhEet) ja on sitoutunut neuvottelukunnan eettisiin periaatteisiin.

Akuutit hätätilanteet

Keskustelussa voi joskus tulla esille, että tarvitset muutakin kuin keskusteluun pohjautuvaa tukea. Päivystäjät voivat silloin ohjata sinua sinulle oikeisiin palveluihin tai voitte yhdessä päivystäjän kanssa pohtia muuta ratkaisua tilanteeseesi. Mikäli kyseessä on akuutti hätätilanne, lastensuojelullinen huoli tai rikos, tulee meidän olla keskustelutietojen pohjalta yhteydessä hätäkeskukseen, lastensuojeluviranomaisiin tai poliisiin. Pyrimme tällaisissakin tilanteissa avoimuuteen ja toimimaan kanssasi yhteistyössä.

Myös hätätilanteiden jälkeen olet tietysti tervetullut Poikien Puhelimeen juttelemaan kanssamme.