Säröjä sukupolvisuhteissa -keskusteluryhmä isovanhemmille

Isovanhempi, onko ihmissuhteissasi solmuja? Haluatko keventää taakkaasi? Älä anna erimielisyyksien masentaa, sillä et ole yksin. Säröjä sukupolvisuhteissa, ohjattu vertaistukiryhmä alkaa maanantaina 20.4.2020 klo 14 Väestöliitossa Helsingissä, Kalevankatu 16.

Kohtaava, suljettu ryhmä on suunnattu isovanhemmille, joilla on särköjä sukupolvisuhteissaan. Tapaamiskertoja on neljä: 20.4., 27.4.,4.5. ja 11.5. aina samaan aikaan klo 14-15.30. Ryhmä on osallistujalle maksuton ja siihen ilmoittautaan etukäteen.

Ryhmän tavoitteena on tarjota isovanhemmalle vertaistukea ja mahdollisuuden jakaa turvallisessa pienryhmässä omaa henkilökohtaista elämäntilannettaan. Keskustelut käydään kaikkia osapuolia kunnioittavassa ja arvostavassa hengessä. Nähdyksi, kuulluksi ja kohdatuksi tulemisen kokemukset parantavat ryhmään osallistuvan mielialaa ja lisäävät tunnetta omasta merkityksellisyydestä.

Jos oma elämäntilanne sukusuhteiden kannalta on hyvin vaikea, eikä siihen ole mahdollista saada muutosta, ryhmän avulla isovanhempi voi löytää uuden asenteen tilanteeseensa. Ryhmässä pohditaan myös sitä, miten itse toimii vuorovaikutustilanteissa omien aikuisten lasten kanssa ja miten toisiin ihmisiin voidaan suhtautua rakentavasti.

Pohdimme ryhmässä myös omien rajojen merkitystä. Taito asettaa joustavat rajat muille auttaa tunnistamaan sitä, mikä on itselle hyväksi ja miten tulehtuneissa tilanteissa voi viestiä rauhallisesti mutta jämäkästi.

Kysy lisää ryhmästä ja ilmoittaudu mukaan isovanhemmuus@vaestoliitto.fi tai 040-4802100 torstaisin klo 12-13.