Haemme kahta nuorten asiantuntijaa

20.5.2020

Väestöliitto ry on vuonna 1941 perustettu hyvinvointialan järjestö ja ihmisoikeustoimija. Väestöliitto edistää lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia, seksuaaliterveyttä ja -oikeuksia sekä ihmisten moninaisuuden arvostamista. Rakennamme maailmaa, jossa ihmiset voivat hyvin ja löytävät yhteyden toisiinsa. Meillä on 34 jäsenjärjestöä ja noin 60 työntekijää. Väestöliiton tilat sijaitsevat Helsingin ydinkeskustassa.

Oletko kiinnostunut tekemään merkityksellistä työtä nuorten seksuaalikasvatuksen ja auttamistyön parissa? Väestöliitto hakee

kahta nuorten asiantuntijaa

nuorten palveluihin määräaikaiseen työsuhteeseen. Tarjoamme mielenkiintoisen ja monipuolisen työn asiantuntijajärjestössä ja perheystävällisessä työyhteisössä.

A) asiantuntija Nuoruuden ihmissuhteet -toiminnassa:

Työhösi kuuluu nuorten kohtaaminen matalankynnyksen verkkopalveluissa. Nuorten seksuaalineuvonta-chatissa tarjoamme neuvontaa ja tukea nuorille neljänä päivänä viikossa. Lisäksi palvelemme nuoria kysymys-vastaus-palstalla ja vastaamme nuorten kysymyksiin seksuaalisuudesta ja intiimeistä ihmissuhteista. Tuotamme artikkeleita, videoita ja testejä.

Työssäsi pääset hyödyntämään luovuutta nuorten tavoittamisessa somen kautta. Suunnittelet yhdessä muiden kanssa uusia tapoja tuoda tietoa seksuaalisuudesta ja ihmissuhteista nuorille heitä kiinnostavalla tavalla. Vastuullasi on nuorille suunnatun Instagram-tilin toiminta ja kehittäminen sekä YouTube-toiminta.

Edellytämme valittavalta

• seksuaalineuvojakoulutusta,
  • kokemusta työskentelystä nuorten parissa ja
  • soveltuvaa korkeakoulututkintoa.

Toivomme hakijalta kokemusta verkko- ja neuvontatyöstä matalankynnyksen palveluissa ja osaamista nuorten tavoittamisessa somen avulla. Osaaminen mediasisällön tuottamisesta, mm. editoinnista sekä kokemus videon käytöstä nuorten parissa katsotaan eduksi. Lisäksi kokemus työpajojen vetämisestä tai nuorten kouluttamisesta on eduksi hakijalle.

Työ alkaa mahdollisimman pian tai sopimuksen mukaan ja päättyy 31.1.2021. Kyseessä on perhevapaan sijaisuus ja työsuhteen jatko riippuu tulevista STEA rahoituksista.

Hakemuksen pääset jättämään täältä.

B) asiantuntija Et ole yksin -hankkeessa:

Asiantuntija työskentelee hankkeessa, joka on syntynyt yhteistyössä Väestöliiton ja suomalaisen urheilun kesken. Päämääränä on ennaltaehkäistä ja vähentää kiusaamista, seksuaalisen häirinnän ja kaikenlaisen väkivallan kokemuksia urheilussa. Asiantuntija kohtaa nuoria, vanhempia ja urheilutoimijoita hankkeen puhelin- ja chat-palveluissa ja tuottaa tietomateriaalia. Lisätietoa hankkeesta löytyy täältä.

Edellytämme hakijalta

• perehtyneisyyttä seksuaaliväkivallan, seksuaalisen häirinnän ja/tai kiusaamisen teemoihin ja
  • soveltuvaa korkeakoulututkintoa.

Arvostamme kokemusta puhelin- ja verkkoauttamisesta tai matalankynnyksen palveluista, tietomateriaalin tuottamisesta sekä kouluttamisesta tai työpajojen vetämisestä. Urheilumaailman tuntemuksesta sekä viestinnällisestä osaamisesta on hakijalle hyötyä.

Työ alkaa 1.8.2020 tai sopimuksen mukaan ja päättyy 31.1.2021. Työsuhteen jatko vuodelle 2021 riippuu tulevasta STEA-rahoituksesta.

Hakemuksen asiantuntijan paikkaan Et ole yksin -hankkeessa pääset jättämään täältä.

Tehtävät ovat täysipäiväisiä (viikkotyöaika 35h). Noudatamme sosiaalialan järjestöjen työehtosopimusta. Tehtävät sijoittuvat TES-vaativuusluokkaan 5. Palkkaus on 2700-3000 e/kk osaamisesta ja työkokemuksesta riippuen. Tehtävissä sovelletaan 2kk:n koeaikaa. Työmme alaikäisten kanssa edellyttää rikostaustaotteen esittämistä tehtäviin valituilta henkilöiltä.

Hae tehtäviä täyttämällä tiedot ja lataa vapaasti muotoiltu hakemuskirjeesi palkkatoivomuksineen sekä CV 2.6.2020 klo 23.59 mennessä.

Lisätietoja työtehtävistä antaa palvelupäällikkö Antti Lahtien, antti.lahtinen@vaestoliitto.fi  +358 40 673 7668

Haemme kahta nuorten asiantuntijaa