Anna Kokko,  Hallinto, Työ, perhe ja tasa-arvo

Anna Kokko

Hankepäällikkö, Erityisasiantuntija

Anna Kokko on työskennellyt yli 10 vuotta työn ja perheen yhteensovittamisen ja tasa-arvokysymysten parissa erityisasiantuntijana ja hankepäällikkönä. Hän on ollut mukana toteuttamassa lukuisia kehitysprojekteja eri alojen organisaatioiden ja yritysten kanssa perheystävällisyyden ja tasa-arvon kehittämiseksi. Anna on tehnyt valtakunnallista vaikuttamis- ja sidosryhmäyhteistyötä perheen ja työn yhteensovittamisen puolesta, muun muassa hallituksen tasa-arvo-ohjelmassa ja vanhempainvapaatyöryhmässä kuultuna asiantuntijana. Hän on tehnyt vuosien aikana runsaasti mediayhteistyötä työ-, perhe- ja tasa-arvokysymyksistä ja kirjoittanut aiheesta blogeja. Anna on ollut mukana kehittämässä Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -ohjelmaa ja johtaa Tasa-arvo ja isät -hanketta.

Anna on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. Hän on suorittanut johtamisen opintoja, sosiaalipedagogisen perhetyön erikoistumisopinnot ja Hyväksytty toiminnankehittäjä -koulutuksen.