Kapua – varainhankintaa seksuaalioikeuksille

kapuaryhmä vuoren juurella ja pitää kapuakylttiä

Kapua kerää varoja kehittyvien maiden hyväksi kiipeämällä maailman vuorille. Jokavuotiseen Kapua-kampanjaan valitaan ryhmä eri-ikäisiä, tavallisia suomalaisia, joita yhdistää halu edistää globaalia oikeudenmukaisuutta ja koetella rajojaan vuorivaelluksella.

Kapuajat keräävät vuoden ajan varoja Väestöliiton, Taksvärkki ry:n ja Kynnys ry:n kehitysyhteistyölle ja tiedottavat samalla järjestöjen tekemästä työstä. Kapuajien vuosi huipentuu heidän omakustanteiseen matkaansa, jolla sekä tutustutaan yhden Kapua-kumppanijärjestön tekemään työhön että tehdään myös vuorivaellus.

Kapua Balkan -kampanja on käynnistynyt. Kahdentoista hengen tiimi kerää varoja ja tiedottaa erityisesti vammaisten ihmisten oikeuksista vuoden ajan. Tiimi matkaa kesäkuussa 2022 Bosnia ja Herzegovinaan tutustumaan, kuinka Kynnys ry edistää vammaisten oikeuksien toteutumista Balkanilla. Tämän jälkeen tiimin haasteena on kapuaminen maan korkeimmalle huipulle, Maglić-vuorelle (2386m).

Vuoden 2020 Kapua Nepal -kampanja on edelleen käynnissä. Alunperin syksyksi 2020 suunniteltu matka toteutetaan keväällä 2022. Silloin ryhmä tutustuu työhömme vammaisten ihmisten seksuaalioikeuksien edistämiseksi sekä kapuaa Himalajan Gokyo Ri:n huipulle 5 420 metrin korkeuteen.

Lue lisää Kapua Balkanista ja Kapua Nepalista