Kapua – varainhankintaa seksuaalioikeuksille

kapuaryhmä vuoren juurella ja pitää kapuakylttiä

Kapua kerää varoja kehittyvien maiden hyväksi kiipeämällä maailman vuorille. Jokavuotiseen Kapua-kampanjaan valitaan ryhmä eri-ikäisiä, tavallisia suomalaisia, joita yhdistää halu edistää globaalia oikeudenmukaisuutta ja koetella rajojaan vuorivaelluksella.

Kapuajat keräävät vuoden ajan varoja Väestöliiton, Taksvärkki ry:n ja Kynnys ry:n kehitysyhteistyölle ja tiedottavat samalla järjestöjen tekemästä työstä. Kapuajien vuosi huipentuu heidän omakustanteiseen matkaansa, jolla sekä tutustutaan yhden Kapua-kumppanijärjestön tekemään työhön että tehdään myös vuorivaellus.

Haku uuteen Malawi tiimiin on nyt auki! Etsimme rohkeita hyväntekijöitä, joita yhdistää kiinnostus osallistua kehitysyhteistyöhön ja halu haastaa itsensä pyöräillen, meloen ja vuorelle vaeltaen. Kapua-triathlon huipentuu Malawin korkeimmalle huipulle Mt. Mulanjelle (3002m) elokuussa 2023. Matkan aikana tutustutaan myös Väestöliiton ja Taksvärkin kumppanin CYECEn vaikuttavaan työhön tyttöjen ja nuorten naisten oikeuksien edistämiseksi. Hae mukaan 15.8.2022 mennessä.

Kapua Balkan -kampanja on käynnissä ja jatkuu vielä syyskuun loppuun saakka. Kahdentoista hengen tiimi kerää varoja ja tiedottaa erityisesti vammaisten ihmisten oikeuksista vuoden ajan. Tiimi matkasi kesäkuussa 2022 Bosnia ja Herzegovinaan tutustumaan, kuinka Kynnys ry edistää vammaisten oikeuksien toteutumista Balkanilla. Tämän jälkeen tiimin haasteena oli kapuaminen maan korkeimmalle huipulle, Maglić-vuorelle (2386m).

Lue lisää Kapua Balkanista