Kapua – varainhankintaa seksuaalioikeuksille

kapuaryhmä vuoren juurella ja pitää kapuakylttiä

Kapua kerää varoja kehittyvien maiden hyväksi kiipeämällä maailman vuorille. Jokavuotiseen Kapua-kampanjaan valitaan ryhmä eri-ikäisiä, tavallisia suomalaisia, joita yhdistää halu edistää globaalia oikeudenmukaisuutta ja koetella rajojaan vuorivaelluksella.

Kapuajat keräävät vuoden ajan varoja Väestöliiton, Taksvärkki ry:n ja Kynnys ry:n kehitysyhteistyölle ja tiedottavat samalla järjestöjen tekemästä työstä. Kapuajien vuosi huipentuu heidän omakustanteiseen matkaansa, jolla sekä tutustutaan yhden Kapua-kumppanijärjestön tekemään työhön että tehdään myös vuorivaellus.

Haku Kapua Balkan -tiimiin on juuri käynnistynyt: voit hakea tiimiin 15.3.-15.4.2021. Vuoden mittaiseen kampanjaan haetaan juuri nyt eri-ikäisiä suomalaisia. Etsimme rohkeita hyväntekijöitä, joita yhdistää halu parantaa maailmaa ja joilta löytyy seikkailumieltä itsensä haastamiseen Balkanin upeissa vuoristomaisemissa.

Vuoden 2020 Kapua Nepal -kampanja on edelleen käynnissä. Syksyksi 2020 suunniteltu matka toteutetaan syksyllä 2021, ja silloin ryhmä tutustuu työhömme vammaisten ihmisten seksuaalioikeuksien edistämiseksi sekä kapuaa Himalajan Gokyo Ri:n huipulle 5 420 metrin korkeuteen.

Lue lisää ja hae mukaan Kapuan sivuilta