Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Mitä mustasukkaisuus uusperheessä tarkoittaa?

15.1.
Uusperhe merkitsee perhettä, jossa yhdellä tai kahdella vanhemmalla on lapsia edellisestä parisuhteesta.

Oletko "ajeeraaja"?

2.1.
Kumpi seuraavista on sinulle tyypillisempi toimintatapa, kun jokin tilanne tuntuu hankalalta: 1) mietit ennen kuin toimit 2) toimit, ennen kuin mietit. Mikäli valitsit jälkimmäisen, saatat olla ajeeraaja.

Sinkkuällötys

21.12.2017
Sinulla on kaikki. Kiintoisa ja etenevä ura, vaalean pelkistetysti sisustettu lainaton koti, muutama mediaseksikäs harrastus, säännölliset eksoottiset lomamatkat ja mielekkäitä ystävyyssuhteita, joita elää todeksi aamubrunsseilla. Mutta olet tullut pisteeseen, jossa tämä kaikki tuntuu ontolta. Koska ei ole ketään, kenen kanssa jakaa nämä hetket.

Tiedevinkki:

Kun puhutaan seksuaalista asenteista ja arvoista, niin ihmisiä jaetaan usein liberaaleihin ja konservatiiveihin.

Meillä jokaisella kulkee jossakin raja sen suhteen, mitä hyväksymme ja, mitä emme. Laittomaksi nimettyjä seksuaaliasioita melko harvat tietenkään hyväksyvät, mutta toisaalta useimmat hyväksyvät ihmisen seksuaalisen itsemääräämisoikeuden silloin, kun hän ei teoillaan loukkaa kenenkään muun vastaavaa itsemääräämistä.

Lue lisää lokakuun Tietovuodosta seksuaalisista asenteista ja arvoista.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8.30-11.00 ja 12.00-15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista