Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Löydät sivuiltamme myös avio- ja avoliittoon liittyvää lakitietoa. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Oletko käyttänyt parisuhdepalvelujamme netissä? Voit arvioida sivustoa, parisuhdepuhelinta ja Kysy asiantuntijalta -palstaa täällä. Tervetuloa kommentoimaan!

Haluatko psykoterapiaan, seksuaaliterapiaan tai eroneuvontaan? Varaa aikasi täältä.

Do you want service in English?
Please contact heli.vaaranen@vaestoliitto.fi
Vill du ha service på svenska?
Kontakta heli.vaaranen@vaestoliitto.fi

Uutisia

Kuka on juuri minulle sopiva?

15.6.
Eron yhteydessä todetaan usein, että he eivät olleet sopivia toisilleen. Nettideittisivustoilla markkinoidaan persoonallisuustestejä, joilla voi löytää sen itselle sopivan ihmisen. Mitä tuo sopivuus oikeastaan on?

Seksuaalisuudesta kertominen perheessä on sateenkaarinuorelle käännekohta

4.6.
Tutkijaryhmä seurasi sitä, miten ja kenelle LBGQ-sateenkaarinuoret kertoivat lähipiirissään seksuaalisuudestaan. LGBQ tarkoittaa seksuaalisesti lesbo, homoseksuaali, biseksuaali tai queer-suuntautuneita henkilöitä. Usein kokoomaan lisätään myös kirjain T, joka merkitsee transsukupuolisia henkilöitä. Laadulliseen tutkimukseen osallistui 22 nuorta.

Tunnekeskeisen parisuhdekurssin vaikuttava apu

25.5.
Kahdessa uudessa tutkimuksessa tarkasteltiin tunnekeskeisen parisuhdekurssin vaikuttavuutta. Tunnekeskeinen parisuhdekurssi on tunnekeskeisen pariterapian kurssimuotoinen sovellus.

Couples counseling in English

18.5.
Do You and Your partner need relationship counseling? Väestöliitto offers Couple Relationship counseling as well as individual therapy in English.

Yksinkertaisesta kirjoitustehtävästä apua parisuhteelle

14.5.
Psykologian professori Eli Finkel tutkimusryhmänsä kanssa (2013) selvitti lyhyen kirjoitustehtävän vaikutusta parisuhdetyytyväisyyteen.

Tiedevinkki:

Näyttää siltä, että nykyinen nuorten aikuisten sukupolvi eroaa selvästi lapsihaaveiltaan edellisistä sukupolvista.

Olemme seuranneet suomalaisten lastensaantitoiveita vuodesta 1997 lähtien. Vuonna 2015 luvuissa näkyi dramaattinen muutos ja halusimmekin nyt, syntyvyyden yhä laskiessa, toistaa vuoden 2015 keskeiset kysymykset.

Lue siis Toukokuun Tietovuodosta kuinka suuri muutos on ollut ja jatkuiko se vuoden 2018 kyselyn tuloksissa.

Palvelut

Nettiajanvaraus tai puh. 09 2280 5267 ma-pe klo 8.30-11.00 ja 12.00-15.30. Puhelimitse voi tiedustella myös kuluvan päivän mahdollisia vapaita aikoja.

palvelunumerossa 0800 183 183 torstaisin klo 12-14. Palvelu on maksuton.

Kysy asiantuntijalta parisuhteeseen ja sinkkuuteen liittyvistä pulmista