Tällä viikolla vietämme Maailman ehkäisypäivää

24.9.2018 klo 08:00

Maailman ehkäisypäivää vietetään vuosittain 26. päivä syyskuuta. Väestöliitto nostaa seksuaalioikeuksia esille koko viikon ajan blogissa, somessa, tapahtumissa ja kampanjoissa.

Ehkäisypäivänä käynnistämme yläkoululaisille suunnatun Kumita-kampanjan, joka opastaa kondomin turvalliseen käyttöön ja oikoo kondomeihin liittyviä myyttejä ja ennakkoluuloja. Kumitaa voi seurata verkossa www.kumita.fi ja sosiaalisissa medioissa Facebookissa (Kumita) ja Instagramissa (@nuortenvaestoliitto).

Jokaisella on oikeus päättää tietoisesti ja vastuullisesti omaan seksuaalisuuteensa ja lisääntymiseensä liittyvistä asioista. Seksuaalioikeudet ovat ihmisoikeuksia, joita Rakkautta & Anarkiaa -elokuvafestivaalin yhteydessä järjestettävä Ihmisoikeusaktivismi. Nyt. -paneelikeskustelu ruotii keskiviikkona Kulttuuritehdas Korjaamolla Helsingissä. Perjantaina 28.9. vietetään turvallisen abortin päivää, jonka tarkoituksena on edistää turvallista ja laillista aborttia.

Viikon varrella saamme myös terveisiä Malawista, jossa Kapuajat tutustuvat Väestöliiton ja Taksvärkki ry:n tukemaan työhön. Kapuajien keräämillä varoilla edistetään tyttöjen ja naisten kouluttautumista ja oikeuksien toteutumista Malawin kyläyhteisöissä.

#maailmanehkäisypäivä #WCD2018

Tällä viikolla vietämme Maailman ehkäisypäivää