Kipuilujen kautta takaisin yhteen

11.12.2015

Kuva: Shutterstock.

Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa seitsemän vuotta. Näistä seitsemästä vuodesta vietimme yhden vuoden erillämme. Nyt olemme palanneet saman katon alle ja asuneet vuoden yhdessä.

Isona syynä parisuhteen huonoon tilanteeseen ja asumuseroon oli toimimaton puheyhteys. Koin, että mieheni ei suostunut keskustelemaan mistään meidän suhteeseemme liittyvästä. Itse tunsin yrittäväni ja yrittäväni ja aina oli seinä vastassa. Lopulta olin todella turhautunut ja vihainen. Mies ei puhunut ongelmista, ei pettymyksen tai pelon tunteista, ei selittänyt mitään. Tulin myös jatkuvasti torjutuksi seksuaalisesti. Lopulta tunteeni katosivat. Miehelle kai kävi samoin, koska koki, että vihaan häntä, kun olin tyytymätön ja kärttyinen. Käskin miehen riidan päätteeksi lähteä ja mies lähti. Siinä vaiheessa tuli itku ja halusin miehen takaisin. Mies ei tässä vaiheessa halunnut. Autoin miestä, missä pystyin. Halasin häntä, vaikka hän ei halannut takaisin. Kerroin, että rakastan. Lopulta sain miehen lähtemään Sexpon terapeutille, ja kolmannen käyntikerran jälkeen palasi läheisyys ja jopa seksi. Miehen tunteet olivat hävinneet suojaksi vaikeassa tilanteessa. Hän ei osannut käsitellä tunteita, joita vaikea parisuhdetilanne herätti. Itselläni hävisi tunteet, koska koin itseni torjutuksi kauan enkä kestänyt sitä. Mies haki ennen terapeutille menoa jopa avioeroa. Asia on jättänyt pelon, mutta kaikkiaan meillä on rakkautta ja läheisyyttä. ❤