Synty-verkosto ja Itla järjestävät Syntyvyystutkimuksen webinaarin 16.10.2020

30.9.2020

Lokakuun avoimessa webinaarissa kuullaan väestö-, terveys- ja lääketieteiden asiantuntijoita. Puheenvuorot pyrkivät lisäämään ymmärrystä hedelmällisyyteen ja syntyvyyteen vaikuttavista tekijöistä.

Väestöliiton koordinoima Synty-verkosto ja Itla järjestävät yhteistyössä webinaarin syntyvyystutkimuksesta 16.10.2020 klo 9–12. Kaikki syntyvyys- ja hedelmällisyysaiheista kiinnostuneet ovat tervetulleita kuuntelemaan tapahtumaa. Verkkoseminaarin osallistujamäärä on kuitenkin teknisistä syistä rajattu, joten kannattaa ilmoittautua mahdollisimman pian.

Ilmoittautumislomakkeelle pääset tästä linkistä.

Hedelmällisyystrendit meillä ja muualla – Mika Gissler, THL

Lastensaannin toiveet ja esteet 2000-luvun Suomessa – Venla Berg, Väestöliitto

Syntyvyys ja eriarvoisuus – kahtiajaot koulutusryhmittäin – Marika Jalovaara, Turun yliopisto

Elintavat ja hedelmällisyys – Päivi Joki-Korpela, HUS Naistenklinikka

Kommenttikierros: Syntyvyys ja yhteiskunnallinen päätöksenteko – Maria Kaisa Aula, valtiovarainministeriö, Johanna Laisaari, valtioneuvoston kanslia, kansallinen lapsistrategia ja Heikki Hiilamo, THL ja Helsingin yliopisto

Synty-tutkimusverkosto

Synty on Väestöliiton aloitteesta perustettu tutkimusverkosto, jonka tavoitteena on tuoda yhteen syntyvyyden tutkimuskenttää Suomessa ja edistää eri alojen yhteistyötä. Verkostolla on aktiivista julkaisutoimintaa muun muassa blogien ja tutkimustiivistelmien muodossa.

Alli Paasikiven Säätiö tuki verkoston perustamista vuonna 2020.