Annamme globaalikasvatusta

Piirroskuvia

Väestöliiton globaalikasvatuksen tarkoituksena on kannustaa ihmisiä aktiiviseen maailmankansalaisuuteen ja lisätä ymmärrystä siitä, miten jokainen voi vaikuttaa globaalin oikeudenmukaisuuden ja ihmisoikeuksien toteutumiseen. Globaalikasvatuksemme korostaa seksuaalioikeuksien merkitystä ihmisten hyvinvointiin ja sitä kautta myös kehitykseen.
Lisäämme nuorten tietoa seksuaalioikeuksista ja YK:n kestävän kehityksen tavoitteista. Meille on myös tärkeää lisätä tietoa siitä, miten nämä kaksi aihepiiriä liittyvät toisiinsa. Kohderyhmänämme ovat 15–24-vuotiaat nuoret ja erityisesti pojat sekä nuoret miehet.

Globaalikasvatusmateriaalimme on tarkoitettu opettajille, vanhemmille, nuorten kanssa toimiville ammattilaisille, nuorille itselleen sekä kaikille seksuaalioikeuksista kiinnostuneille. Materiaaleista löytyy tiivis julkaisu ja juliste, podcast-sarja sekä videosarja seksuaalioikeuksista. Tulossa on myös valmis työpajamateriaalikokonaisuus seksuaalioikeuksista ja kestävästä kehityksestä. Materiaalimme ovat ilmaiseksi ladattavissa Hyvä kysymys -verkkopalvelusta

Globaalikasvatusmateriaaleja

Seksuaalioikeudet-julkaisu ja siihen liittyvä juliste

Videosarja seksuaalioikeuksista ja kestävästä kehityksestä