Yhdenvertainen Suomi ja kotoutuva muuttaja

Vanhemmuus ja läheissuhteet luovat perustan lasten, nuorten ja aikuisten kotoutumiselle ja hyvinvoinnille. Monikulttuurinen osaamiskeskus tukee perhelähtöistä kotoutumista.

Annamme neuvontaa, konsultoimme, koulutamme ja tuotamme käytännöllisiä materiaaleja sekä maahan muuttaneille että eri alojen ammattilaisille. Olemme kehittäneet vanhempien vertaisryhmätoiminnan mallin.

Maahan muuttaneiden työllistyminen on tärkeää heille itselleen, heidän perheilleen, yhteisöilleen ja koko yhteiskunnalle. Työuramentorointitoiminnassa , etsimme korkeasti koulutetuille naisille ja miehille mentoreita ohjaamaan heitä oman alan työuralle Suomessa. Mentorointi perustuu vapaaehtoisuuteen.

Monikulttuurinen osaamiskeskus on toiminut vuodesta 2003. Meillä työskentelee monia eri kieliä puhuvia ja erilaisia kulttuuritaustoja ymmärtäviä asiantuntijoita. Toiminta perustuu tutkimustietoon ja käytännön kokemukseen.

Seksuaaliterveyden mentorointia Helsingissä vuonna 2017

11.5.2017
Hankkeen tavoitteena on kouluttaa kolmen mukana olevan järjestön aktiiveja tasa-arvo ja seksuaalioikeuksien sekä seksuaaliterveyden välittäjiksi omissa kieliryhmissään.

TATU (Tasa-arvo, terveys ja turvallisuus) – jatkohanke

11.5.2017
Väestöliitto jakaa perhesuhteisiin ja seksuaalioikeuksiin liittyvää monikulttuurista osaamista paikallisten yhdistysten ja Väestöliiton välillä.

Kodin ja koulun yhteistyö

21.3.2017
Tutkimus maahanmuuttajakodin ja koulun yhteistyöstä

It`s OK - lyhytvideosaraja jatkuu!

24.2.2017
Seuraa jatkokertomusta!

Hae mukaan työuramentorointi-toimintaan 28.2. asti!

13.2.2017
Uusia aktoreita ja mentoreirta etsitään mukaan toimintaan.