Ytimessä perhe -keskustelutilaisuus 2.4.

25.3.2019

Keskustakirjasto Oodin Kuutio-salissa klo 9-11

Kaksi vanhempaa, 1.8 lasta, koira, auto ja omakotitalo. Siinä tyypillinen suomalaisen perheen ihanne vielä 2000-luvun alussa. Nyt ihanne on ainakin lapsiluvun osalta muuttunut radikaalisti, mikä on saanut niin yksittäiset kansalaiset kuin perhe- ja taloustutkijat huolestumaan.

Miksi alhainen syntyvyys on ongelma? Miksi ennen niin ruusuinen pikkulapsiaika on muuttunut pelätyiksi ruuhkavuosiksi? Miten työelämän pitäisi muuttua, jotta työn ja perheen yhteensovittaminen olisi helpompaa?

Näitä kysymyksiä pohditaan Väestöliiton ja Helsingin Sanomien järjestämässä keskustelutilaisuudessa Ytimessä perhe. Liity mukaan 2.4. klo 9-11 Keskustakirjasto Oodin Kuutio-salissa järjestettävään tilaisuuteen. Paikan päälle mahtuu 40 ensimmäistä, ja tilaisuutta voi seurata suorana myös osoitteessa hs.fi klo 9.30 alkaen. Tervetuloa!

Tilaisuudessa on kahvitarjoilu, ja lapset ovat tervetulleita mukaan.

-------------------------------------------------------
Keskustelu on osa Väestöliiton väestöpoliittisen ohjelman keskustelusarjaa Väestö Nyt - Suomen idea?, jossa puhutaan suoraan ja vapaasti ja tutkittuun tietoon perustuen väestönkehityksen haasteista. Väestöpoliittinen ohjelma toteutetaan yhteistyössä Tela ry:n kanssa.