Yhdeksättä kertaa toteutettavan Kapua-kampanjan kohdemaa on tänä vuonna Kirgisia

18.1.2017

Kapua 2017 Kirgisia -kampanjassa ryhmä suomalaisia tavoittelee yhdessä 100 000 euron keräyspottia koulutuksen ja terveyden edistämiseksi Keski-Aasiassa ja Nepalissa sekä osallistuu unohtumattomalle vuorivaellukselle Kirgisiassa.

Elokuussa 2017 kapuajat matkaavat Kirgisiaan, missä he pääsevät tutustumaan työhön, jota keräysvaroilla tuetaan. Kynnys ry edistää hankkeillaan vammaisten naisten osallistumista yhteiskuntaan. Tämän jälkeen ryhmä kiipeää lähes viisitonniselle Pesnja Abayan huipulle (4901m). Jokaisen kapuajan keräystavoite on euro jokaisesta metristä huipulle, eli 4901 euroa.

Kapua 2017 Kirgisia -kampanjan yhteistyökumppanit ovat Väestöliitto, Taksvärkki ry ja Kynnys ry. Kapuan kumppanijärjestöillä on useiden vuosien kokemus toimimisesta kohdemaissa ja ne toimivat yhteistyössä paikallisten järjestöjen kanssa. Kokemus ja paikallistuntemus takaavat laadukkaan ja vaikuttavan kehitysyhteistyön.

Tutustu Kapuajiin