Haemme joukkoomme tutkijaa

21.12.2016

Väestöliitto on sosiaali- ja terveysalalla toimiva asiantuntijajärjestö. Väestöliiton Väestöntutkimuslaitoksella tehdään monitieteellistä perhetutkimusta. Perheellistymiseen ja elämänkulkuun liittyvät kysymykset ovat asiantuntijuutemme keskiössä.

Etsimme

TUTKIJAA

perhesuhteita ja elämänkulkua koskevaan tutkimukseen määräaikaiseen työsuhteeseen. Työ voi alkaa 1.2.2017 tai sopimuksen mukaan. Työn kesto on noin 18 kk.

Tutkija toimii Suomen koordinaattorina EU:n rahoittamassa tutkimusinfrastruktuurissa SHARE – Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe. Suomi osallistuu SHARE:n aineistonkeruuseen ensimmäistä kertaa vuonna 2017. Koordinaattori osallistuu SHARE:n kansainvälisiin kokouksiin, koordinoi ohjausryhmän toimintaa ja hoitaa tutkimuksen toteuttamiseen liittyviä juoksevia asioita.

Tämän ohella tutkija osallistuu Väestöntutkimuslaitoksen muuhun perhetutkimusta koskevaan tutkimus- ja vaikuttamistyöhön ja avustaa vuosittaisten Perhebarometrien teossa. Työn voi erinomaisesti yhdistää ikääntymistä ja perhesuhteita koskevaan väitöskirjatyöskentelyyn, jolloin työsuhde voi olla osa-aikainen. Työsuhteen mahdollinen jatko tämän SHARE-rahoituksen jälkeen riippuu vuoden 2017 rahoituspäätöksistä.

Tarjoamme kannustavan ja monitieteisen työympäristön Helsingin keskustassa. Väestöntutkimuslaitos on osa Väestöliittoa, joka kansalaisjärjestönä tarjoaa tutkijalle ainutlaatuisia vaikuttamisen ja vuorovaikutuksen mahdollisuuksia.

Tehtävään valittavalta edellytämme:

• väestötieteen, sosiaalitieteiden, psykologian tai vastaavaa maisterin tutkintoa (tai hyväksyttyä pro gradu -tutkielmaa)
  • tilastollisten perusmenetelmien hyvää hallintaa
  • aktiivista, itsenäistä työskentelyotetta
  • hyvää kirjallista ilmaisua ja esiintymistaitoja
  • suomen, ruotsin ja englannin kielen taitoa

Aiempi kokemus ikääntymisen, perhesuhteiden tai hyvinvoinnin osatekijöiden tutkimuksesta katsotaan eduksi.

Pyydämme sisällyttämään vapaamuotoiseen, 1-2 sivun hakemukseen palkkatoivomuksen ja liittämään siihen (i) CV:n ja mahdollisen julkaisuluettelon sekä (ii) kopion lukion päästötodistuksesta tai ylioppilastutkintotodistuksesta. Vaillinaisia hakemuksia ei käsitellä. Lähetä hakemuksesi liitteineen assistentti Stina Fågelille osoitteeseen stina.fagel(at)vaestoliitto.fi. Hakemusten on oltava perillä 13.1.2017 mennessä. Lisätietoja tehtävästä antaa Väestöntutkimuslaitoksen johtaja Anna Rotkirch, anna.rotkirch(at)vaestoliitto.fi, 040-7763086.

Haemme joukkoomme tutkijaa