Väestöliitto on avannut uuden Hyvä kysymys -verkkopalvelun kehitysversiona osoitteeseen hyväkysymys.fi. Palvelusta saa tukea ihmissuhteisiin ja hyvinvointiin liittyvien kysymysten pohdintaan. Palvelu on maksuton ja tarkoitettu meille kaikille.

Laajana järjestöyhteistyönä toteutettu verkkopalvelu kokoaa yhteen osoitteeseen järjestöjen tuottamia maksuttomia, matalan kynnyksen palveluja sekä luotettavaa tietoa. Palveluja käytetään joko nimettömänä tai nimimerkin turvin. Tavoitteena on, että yhä useampi löytäisi jo varhain järjestöjen tuottaman avun ja tiedon äärelle, kun jokin omassa tai läheisen elämässä askarruttaa.

Hyvä kysymys -verkkopalvelun mahdollistaa Veikkauksen tuki ja sen tuottaa Väestöliitto yhteistyössä kumppanijärjestöjen kanssa. Käyttäjien kysymyksiin vastaavat järjestöjen ammattilaiset ja asiantuntijat sekä koulutetut vapaaehtoiset.

Vaikuta antamalla palautetta

Verkkopalvelu on vielä rakenteilla ja täydentyy seuraavien viikkojen aikana. Tavoitteena on rakentaa siitä mahdollisimman asiakaslähtöinen, selkeä ja helppokäyttöinen. Käyttäjillä on mahdollisuus vaikuttaa palvelun kehittämiseen antamalla kehitysversiosta (beta) palautetta. Tutustu palveluun osoitteessa hyväkysymys.fi

Yhteistyössä mukana jo 30 kumppania

Mukana palvelun sisältöjä tuottamassa Väestöliiton kanssa on jo 30 järjestöä. Järjestöjen yhteinen palvelualusta ja yhteiset työvälineet avaavat uusia mahdollisuuksia ihmisten tarpeista kumpuaville palveluille, joita järjestöt voivat aiempaa helpommin tuottaa myös yhteistyössä.

Tällä hetkellä Hyvä kysymys -verkkopalvelun sisältöjä tuottavat:

Väestöliitto ry, ADHD-liitto ry, Adoptioperheet ry, Aivoliitto ry, Allergia-, iho- ja astmaliitto ry, Epilepsialiiitto ry, Erilaisten oppijoiden liitto ry, Familia ry, Invalidiliitto ry, Kataja – Parisuhdekeskus ry, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry, Koulutus Elämään Säätiö, Lastensuojelun Keskusliitto LSKL ry, Leijonaemot ry, Lihastautiliitto ry, Marttaliitto ry, Mielenterveyden Keskusliitto ry, Miessakit ry, Munuais- ja maksaliitto ry, Neuroliitto ry, Nyyti ry, Sateenkaariperheet ry, SOS-Lapsikylä ry, Suomen Kilpirauhasliitto ry - Sköldkörtelförbundet i Finland rf, Suomen Monikkoperheet ry, Suomen Sydänliitto ry, Suomen Syöpäyhdistys ry, Suomen Uusperheiden Liitto ry, Syömishäiriöliitto-SYLI ry, Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry, Äidit irti synnytysmasennuksesta ÄIMÄ ry

> Kumppaniksi Hyvä kysymys -verkkopalveluun?

Lisätietoja:

projektipäällikkö Juulia Ukkonen-Wallmeroth, juulia.ukkonen-wallmeroth@vaestoliitto.fi, p. 040 180 1123