Seuraa yksinäisyys-keskustelua paikan päällä tai HSTV:stä

27.11.2018

Valtaosa meistä asuu yksin jossain elämänvaiheessa. Yksin asumisen mahdollisuus on hyvinvointivaltion saavutus – vai onko sittenkään? Millaisia ongelmia yksin asumiseen liittyy? Kuka Suomessa asuu yksin? Ovatko yksin asuvat yksinäisiä, ja miltä yksin asuvien yksinäisyys tuntuu?

Tutkimus ja kokemus kohtaavat Väestöliiton ja Helsingin Sanomien Yksinäisyys-keskustelussa 27.11.2018 kello 17–19 Minervatorilla, Siltavuorenpenger 5A, Helsingin Kruununhaassa.

Tilaisuus on kaikille avoin. Vapaa pääsy. Tarjolla glögiä. Tervetuloa!

Jos et pääse paikan päälle, voit seurata tilaisuutta HSTV:n suoran lähetyksen kautta.

Emma Terämä Suomen ympäristökeskuksesta, Annina Lindberg Nyyti ry:stä, Osmo Kontula Väestöliitosta ja Niina Junttila Turun yliopistosta pohtivat yksin asumisen ja yksinäisyyden kipukohtia, ja sitä miten eri toimijat voisivat näihin vaikuttaa. Keskustelun juontaa Helsingin Sanomien toimittaja Suvi Vihavainen. Yleisön toivotaan kommentoivan keskustelua aktiivisesti niin paikan päällä kuin twiiteillä.

Kysyttävää? Ota yhteyttä: Tiia Sorsa, Väestöliitto ry, tiia.sorsa@vaestoliitto.fi tai p. 09 2280 5124.

Väestöpolitiikka Nyt - Suomen idea? on Väestöliiton väestöpoliittisen ohjelman keskustelusarja, jossa puhutaan suoraan ja vapaasti ja tutkittuun tietoon perustuen väestönkehityksen haasteista. Väestöpoliittinen ohjelma toteutetaan yhteistyössä Tela ry:n kanssa.

Seuraa yksinäisyys-keskustelua paikan päällä tai HSTV:stä