Avaa ja tulosta juliste klikkaamalla kuvaa!
Klicka på bilden och skriv ut en affisch på svenska!
Click and print out a poster in english!

Turvataitoja lapsille!

Lapsella on oikeus kehittyä turvassa, omassa tahdissa ja häiritsemättä. Julisteessa on neljä yksinkertaista asiaa, jotka lapselle kannattaa opettaa. Jokaisesta asiasta opitaan tieto, taito ja asenne.

Juliste auttaa aikuisia löytämään sopivat sanat, kun he haluavat opastaa lapsia suojaamaan itseään ja kunnioittamaan toisia.

Tulosta tästä selkokielinen A3 juliste päivähoitoon, varhaiskasvatukseen, lapsityöhön, kerhoon, kotiin, alakouluun tai muuten vain!

Painettuja julisteita voi tilata postikuluja vastaan osoitteesta perheaikaa@vaestoliitto.fi

Neljän neuvon avulla lapset oppivat tärkeitä taitoja kaverisuhteisiin ja kaikkiin ihmissuhteisiinsa, koko elämän ajaksi.

Myös uudet Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2016 ohjaavat samaa: ”Turvallisuuden edistämiseen kuuluu myös turvallisuuskasvatus; Lasten kanssa opetellaan turvallisuuteen liittyviä asioita päivittäisissä tilanteissa; Lapsia ohjataan myös kunnioittamaan ja suojelemaan omaa ja toisten kehoa; Tavoitteena on tukea lasten turvallisuuden tunnetta, antaa heille valmiuksia pyytää ja hakea apua sekä toimia turvallisesti erilaisissa tilanteissa ja ympäristöissä.”